Питання державних виплат пенсіонерам та особам, які досягли пенсійного віку

Куди звертатись?

За наявності всіх необхідних документів, для призначення пенсії можна звернутися до будь-якого сервісного центру ПФУ незалежно від регіону. Місце прописки та фактичного проживання для призначення пенсії не мають значення, оскільки Пенсійний фонд володіє Реєстром застрахованих осіб, де зберігається інформація про кожну людину, яка офіційно працювала.

Документи, необхідні для призначення пенсії:

  • паспорт;
  • РНОКПП;
  • документи про страховий стаж (трудова книжка, диплом про очне навчання, військовий квиток та ін.);
  • довідка про заробітну плату за 60 місяців підряд до 30.06.2000 року (за бажанням);
  • реквізити банківського рахунку (якщо обрано спосіб виплати через банк);
  • довідка про взяття на облік ВПО (за наявності);
  • документи про надання особливого статусу особі (наприклад, «чорнобильське» посвідчення);
  • фотографія для пенсійного посвідчення;
  • жінки у разі зміни прізвища надають свідоцтво про шлюб.

Які особливості застосування строків виплати пенсії?

Відповідно до статті 47 Закону України «Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування», пенсія виплачується щомісяця, у строк не пізніше 25 числа місяця, за який виплачується пенсія, виключно у грошовій формі, за зазначеним у заяві місцем фактичного проживання пенсіонера в межах України, незалежно від задекларованого або зареєстрованого місця проживання пенсіонера, зокрема організаціями, що здійснюють виплату і доставку пенсій.

Проте на період воєнного стану виплата пенсії може здійснюватися без урахування строків, визначених частиною першою статті 47 Закону України «Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування». Тобто в разі необхідності виплатний період може бути продовжено після 25 числа.

Який порядок отримання пенсії чи грошової допомоги на період воєнного стану?

Якщо особа не отримувала пенсію, інші грошові виплати та субсидії через Укрпошту та не виїжджала і знаходилася на своєму постійному місці проживання, пенсію можна отримати у звичайному порядку. Залежно від стану бойових дій можуть бути перенесені дати виплат, що необхідно уточнювати індивідуально в органі ПФУ. Якщо уповноважений банк не може здійснити виплату пенсії чи грошової допомоги, кошти повинні бути переказані через інший уповноважений банк. Цей механізм працює автоматично, спеціальний рахунок у банку не відкриватимуть, і для отримання пенсії чи іншого виду допомоги потрібно буде звернутися до будь-якого відділення АТ «Ощадбанк» з паспортом та довідкою про присвоєння РНКОПП.

У разі тимчасової зміни фактичного місця проживання одержувачі пенсій та інших грошових виплат можуть отримати належні їм виплати переказом без відкриття рахунку у банку в АТ «Ощадбанк» або у відділенні АТ «Укрпошта». У такому випадку необхідно повідомити органи ПФУ (щодо отримання пенсії) або органи соціального захисту населення (щодо отримання інших грошових виплат). Зробити це можна, звернувшись до сервісних центрів ПФУ в регіонах, подати інформацію через електронний кабінет ПФУ, контакт-центр Укрпошти, або звернувшись до відповідних органів соціального захисту населення в регіоні.

Необхідно повідомити про отримання виплат за іншою адресою і надати наступні дані:

  • прізвище, ім’я та по батькові;
  • адресу отримання пенсії/грошової допомоги до березня 2022 року;
  • паспортні дані (серія та номер паспорта);
  • номер телефону;
  • спосіб отримання виплати (на відділення або за домашньою адресою);
  • нову адресу доставки: індекс відділення Укрпошти або адресу тимчасового проживання;
  • якщо ви отримуєте пенсію поштовим переказом, повідомити оператору додатково код переказу, який надійшов у SMS-повідомленні.

Якщо особа не визначилася з місцем отримання виплат і має бажання отримати кошти у будь-якому відділенні Укрпошти, до якого буде доступ, необхідно повідомити про це оператора.

Підтримати нашу діяльність

Ви можете підтримати нашу місію та допомогти реалізувати більше проектів для розвитку громад та захисту прав.

Зробити донат

Маєте питання чи пропозиції?

Зв’язатися з нами